„LABORATOŘ“

  • 7
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

V průběhu tohoto školního roku jsme se žáky 2. stupně v rámci praktických cvičení z přírodopisu a chemie několikrát změnili učebnu na naši „Laboratoř“. Aktivity, které jsme zde dělali, se většinou odvíjely od učiva probíraného v daném ročníku, někdy jsme si pro velký zájem starších žáků pokus z předešlých let zopakovali. Oblékli jsme si bílé pláště nebo trička a zahráli jsme si na „vědecké pracovníky“. Pozorovali jsme dočasné a trvalé preparáty, vyráběli jsme kvásek z droždí, zkoušeli jsme si připravit různým způsobem čaj a osladit ho dostupnými sladidly, filtraci jsme si předvedli mimo jiné na kávě, měřili jsme si krevní tlak před a po zátěži, vyráběli jsme vodíkovou vodu, připravili jsme zdravou zálivku na ovocný salát… V praxi jsme si tak ověřili část poznatků a informací z výuky. Věřím, že se tyto aktivity žákům líbily a že se k nim v příštím roce rádi vrátíme. 

Mgr. Silvie Zivčáková